26 juli 2019

I'll Be Your Mirror

Olja på pannå. 24x19 cm. 1991. Tillhör Sali D., Nîmes, Frankrike.

För ca två veckor sen presenterade jag den här målningen. Det var en stor händelse för mej att få veta vart den målningen tagit vägen. Efter tjugoåtta år fick jag svaret, men varken Erika eller jag vet exakt hur målningen hamnat hos henne. Men, inte nog med det: hon hade en målning till i sin ägo! Eftersom hon visste att hon inte köpt målningarna av mej frågade hon om hon fick göra det nu, men eftersom jag blev väldigt förtjust i målningen som jag presenterar här och nu (och som jag inte kan minnas att jag gjort!) bestämde vi istället att hon fick behålla en och jag fick en tillbaka.

Så här ser den ut som nu har hittat hem till mej igen. Jag känner igen flera element som går igen i mina målningar av idag. Jag gillar den väldigt mycket.

Uppdatering 13/12 2020: Jag gav nyligen bort den här målningen till en fin och trogen vän på Instagram. Jag hade faktiskt en dröm där jag gjorde just det innan jag en tid senare även gjorde det i den s k verkligheten.



Titeln är naturligtvis hämtad från Velvet Undergrounds jättefina låt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar