04 oktober 2020

Hej alla!

Jag har haft den här bloggen sedan januari 2014. Mitt syfte har varit att försöka samla alla mina tavlor på EN plats. Det har fungerat i stort sett smärtfritt. Men nu har Blogspot (eller Blogger - är det samma sak numera?) bestämt sej för att göra ALLTING krångligare. Bara att skriva det jag skriver nu kräver att jag hela tiden måste kolla så att inte texten plötsligt blir mindre eller att typsnittet ändras till det hemska Arial. Vill jag dessutom lägga till bilder (vilket jag ju vill!), då är det bara att ställa in sej på att behöva göra om tjugo gånger för varje bild tills det äntligen blir som förut.

Faktiskt har dom lyckats ändra på alla inställningar som jag haft i alla år! Jag har lyckats ändra tillbaka det hyfsat, men känner att det här kommer jag inte att stå ut med länge till. Redan inatt skaffade jag ett konto hos Wordpress. Om jag tycker att det är bättre (inget högt krav att ställa visserligen) kommer jag sakta men säkert att flytta alla mina tavlor dit. Eller så gör jag en hemsida. Det här kommer naturligtvis att ta en massa tid, men vad ska jag göra? Min blogg finns såklart kvar här tills allt är klart, men förr eller senare kommer den att flyttas. 

Till sist: jag har nu tillbringat en halvtimme med att försöka kontakta någon som kan förklara hur jag ska sköta bloggen precis som förut. OMÖJLIGT. Till slut hittade jag dock i röran en upplysning om att fr o m 12 september är det inte längre möjligt att publicera inlägg på det gamla beprövade sättet. Så jag har inget annat alternativ än att börja om från början...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar