21 oktober 2015

Above The Clouds

Olja på duk, 36x27 cm (med ram). September 2015. Tillhör Janita Ljung, Bergsjö.

Den här tavlan är målad på en bit av samma duk som jag använde till den här målningen, en duk som en vän lämnade kvar hos mej för flera år sen och som jag sen klippt sönder. Därför kan det hända att det finns färger här som jag p.g.a. min färgblindhet inte använder numera, t.ex. grönt - eller är det grått? Jag själv har dock bara använt svart, vitt och neapelgult.

Tavlans titel kommer från denna låt med Gang Starr:

2 kommentarer:

  1. did you know there's a little misunderstanding in the lyrics here, it should be I Self Lord And Master (= Islam), not Myself Lord And Master - but a great tune though

    SvaraRadera
  2. Yes, I know. I think it's nice to read the lyrics (even if there is a little mistake there) instead of watching yet another stereotype hiphop video. I think the lyrics are beautiful. When I did this painting the words "Above The Clouds" came to me, first I didn't know from where, then I found out it was from this album that I listened to a lot some years ago...and still do sometimes.

    SvaraRadera