19 maj 2023

Den förtrollade stigen längs ån

Olja på duk. 37x29 cm (med ram). Februari-maj 2023.

Precis intill mitt hus rinner en å, och längs ån går en vacker stig. Där vandrar jag nästan varje dag från att snön har smält tills att det är vinter igen. Ibland går promenaden fort, ibland tar den flera timmar. Det finns alltid saker att göra där så att stigen hålls öppen och inte växer igen. Ibland sitter jag bara där och tittar på allt runt omkring och lyssnar på fåglar.



Ofta när jag är där känner jag mej övervakad. Men inte på ett negativt sätt. Nej, det känns som om många varelser som jag nästan kan se har full koll på allt jag gör...och att dom hjälper mej. Varje gång jag tycker att jag anar en varelse i ögonvrån försvinner den, nästan som om dom tycker om att leka med mej... Jag får mycket inspiration på den förtrollade stigen längs ån.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar