06 april 2021

Tre konstverk målade på lera

Här är tre konstverk som jag inte tagit med tidigare. Dom sitter på olika platser runt mitt hus. Jag ser dom varje dag och gillar dom mer och mer. Inget av dom har något namn.

2014 flyttade jag till huset jag bor nu. Den tidigare ägaren lämnade kvar en hel del saker, bl a namnskyltar (typ "Här bor familjen X") som gjorts av lera och bränts. Jag tyckte dom var väldigt fina och nån gång på vintern 2015 började jag dekorera dom (på den sida som förut var baksidan och som inte var glaserad). Under den tiden var jag otroligt influerad av dom fantastiska bogolan-tygerna från Mali. Jag hade också relativt nyligen bestämt mej för att inte använda dom färger jag inte kan se korrekt p g a min färgblindhet. Under den här tiden trodde jag att blått hörde till dessa färger, men lyckligtvis är det inte så!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar