15 april 2020

Skogsmusik

Olja på trä och juteväv. 30,5x22,5 cm (med ram). Januari-april 2020.

Den andra målningen som blivit klar i år! När jag tittar på min produktionstakt dom senaste åren så ser jag att genomsnittet ligger på att jag blir färdig med en målning ungefär varannan månad.


Jag målar väldigt sakta, om man tänker på hur ofta en målning faktiskt blir färdig. Men jag håller alltid på med många målningar samtidigt, så medan den här blivit klar har jag också jobbat vidare med ytterligare ca femton-tjugo blivande tavlor.

För övrigt händer inte så mycket här på bloggen nu. Det är faktiskt betydligt roligare med instagram! Där får jag omedelbar respons och snabbt kontakt med massor av spännande konstnärer över hela världen. Inte minst har jag upptäckt en massa fantastisk konst som skapas av aboriginerna i Australien.



Bloggen kommer naturligtvis att finnas kvar, för här finns ju nu alla tavlor samlade på ett och samma ställe i noggrann ordning och det känns väldigt bra!

Vill du följa mej på instagram så heter mitt konto lämpligt nog stefansgalleri.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar