11 juli 2019

Sommarfynd

Jag har väldigt svårt för att börja måla på en helt vit duk. Ibland gör jag egna dukar av tyg eller pannåer av trä- eller spånskivor, men oftast använder jag mej av gamla pannåer eller dukar som jag målar över. 

Men idag var det tyvärr helt slut på både dukar och pannåer, så det fick bli en loppistur.

Jag besökte en jättefin loppis där priset för tavlorna - oavsett storlek - efter lite förhandlande blev 30 kr styck. Alltså 270 kr för dessa alster. Väl investerade pengar, tycker jag. Med min målningstakt kommer dom att räcka i flera år...och då tänker jag inte ens måla över alla, ett par stycken tycker jag är lite för vackra för det.

I vanliga fall brukar det mest vara landskap av olika slag jag hittar på loppisar, men eftersom det är sommar blev temat blommor! Stort tack till A Hedin, W Lindström, Gajzon (tror jag iallafall att det står!) och några andra glada amatörer som här får ställa ut tillsammans för första gången:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar