02 maj 2016

En målnings öden och äventyr (del 11)

Äntligen är våren här! Idag tänkte jag att den här stora målningen, som det nu är snart tio år sen jag påbörjade, skulle få flytta ut i solen så att jag kan måla klar den utomhus.

Men så tyckte jag att den hängde bra där den hänger faktiskt.

Uppdatering 18 oktober 2017: Målningen är klar! På bilden ovan kan man se en till färdig tavla faktiskt, nämligen Day of Radiance till vänster. Dessutom kan man skymta Rådjur och andra varelser i skogen bakom en stor tavla till höger. Slut på uppdateringen!

Under vintern har jag målat mycket, men ingenting har blivit riktigt klart. Jag har säkert minst tio målningar som är nästan klara (en del av dessa syns delvis på bilden). Nånting är på gång och det känns som om jag snart kommer att kunna presentera flera nya målningar här på bloggen. Men: jag målar ju inte för att kunna lägga ut nya tavlor här. Jag målar för att jag älskar att göra det. Även om jag aldrig mer skulle bli klar med en enda målning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar