06 augusti 2015

Urkult är slut - men en kaktusblomma slår ut

Så här några dar efter att Urkult - Sveriges finaste, vackraste och mest magiska festival - är slut för den här gången känns det fruktansvärt jobbigt att behöva vänta nästan ett helt år till nästa gång.

En liten tröst fick jag iallafall när jag kom hem och såg att medan jag varit borta så hade en kaktus som jag köpte för tjugo år sen plötsligt börjat blomma för första gången! Det ger mej också förtröstan när det gäller mina målningar och mitt liv överhuvudtaget - vissa saker tar verkligen tid, men en blomma kan slå ut, en målning kan bli klar, en festival kan komma tillbaka, ett liv som ibland tycks grått och tomt kan få en mening - det kan ta lång tid (ibland tjugo år), men det är möjligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar