20 april 2015

Storgatan 47

Olja på duk, 1988. Tillhör Ingrid Ehnebom, Sundsvall.







































Den näst äldsta målningen i galleriet. På Storgatan 47 i Sundsvall låg ett sedan länge rivet hus (frid över dess minne) där jag bodde i flera år.  1988 tillkom där dom första målningarna jag gjorde innan jag flyttade till Uppsala. Några målningar gjordes även där 1991, då jag åter bodde i huset några månader. Huset jämnades med marken i april 1992.

Det har inte varit lätt att hitta nån bild på detta unika hus, med en bensinmack på bottenvåningen och där ingen lägenhet var lik nån annan, men här har jag hittat den snygga bilden nedan, tagen nån gång på 60-talet skulle jag tro. Jag har ringat in det fönster som var mitt. Foto: Nilssons Allfoto.

Stort tack till Lasse Ehnebom (även han en f.d. hyresgäst på Storgatan 47) för fotografiet av målningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar